duminică, 29 septembrie 2013

Cum sa descoperi daca masina a suferit un accident atunci cand o cumperi?

Buna...

Tot pe tema ,,cum sa nu iei o teapa mare cand cumperi o masina second hand`` as vrea sa va explic in acest articol cateva mici trucuri care sa iti permita sa iti dai seama daca nu cumva masina a fost lovita de un meteorit, un tren sau sa fi avut un accident de proportii mai mari.















Un lucru important atunci cand vezi pe afisul de vanzare al autoturismului ca scrie ,,anul 2004, stare perfecta,full fara piele :)),etc.`` si vanzatorul nu este prin zona sa-ti arate actele masinii, primul lucru pe care poti sa-l faci sa ii testezi sinceritatea este sa te uiti in partea de stanga sau dreata jos (depinde de marca si categoria autovehiculului) al geamurilor ,lunetei sau parbrizului.
Acolo o sa vezi cu un scris mic niste serii si o sa mai vezi in partea de jos a scrisului de ex. 04 (daca masina este din 2004 si modelul corespunde acelui an), 00 (daca este din 2000),etc.
Seria vin poate fi inscriptionata insa si pe bordul masinii sau caroserie. Acest cod insa este mai lung si contine toate datele masinii: an, culoare, capacitatea motorului,etc.(In poza de mai jos puteti vedea mai detaliat aceste aspecte.)


Cum poti sa-ti dai seama daca masina a avut un accident dupa acest criteriu? 
Te uiti de exemplu la un geamul din stanga,apoi la cel din dreapta, la luneta si la parbriz. Daca anul din seria vin nu este la fel la toate,inseamna ca masina a suferit ori un accident ori proprietarul a uitat cheile in masina si a fost nevoit sa sparga geamul si apoi sa-l inlocuiasca.

Al doilea aspect ar fi distanta egala si mica la lufturile masinii.
Distanta standard al acestor lufturi este de 3-4 mm (difera de la un producator la altul), daca acesta distanta este mai mare, nu este uniforma, la ,,buza`` are urme de kit sau lac neuniform inseamna ca masina a suferit retusuri.


Inca un detaliu, de acesta data din interiorul masinii, ar fi becul din bord de la airbag si/sau luftul care de obicei apare la airbagul pasagerului din stanga, pe bord (vezi poza). Insa cu becul aprins din bord pana in momentul in care nu o supui unui test, nu poti fi sigur ca nu este aprins, deoarece se poate stinge foarte usor prin doua modalitati.
Prima modalitate ar fi scoaterea sigurantei responsabile de acest aspect (la modelele mai noi care au o siguranata pentru orice bec in parte), sau, a doua, (la masinile mai vechi,euro 2 in special) sa pui banda izolatoare neagra pe becul din bord, si gata, nu se mai vede (bineinteles pentru asta trebuie desfacut bordul).

Daca doriti sa aflati mai multe piste de depistare a acestor defecte bine ascunse,lasa-ti un comentariu. :)

Va doresc...vigilenta maxima


Blogu`






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu